NEURO UX

Neuro UX võimaldab inimese ajulainete põhjal saada disainile tagasisidet

Mis on neuroteadus, mis on Neuro UX?

Neuro UX kasutab neuroteadusi, et uurida kasutaja reaktsiooni ja võimekust seoses erinevate ülesannete ning stiimulitega. Neuro UXi kasutades saad teada, mida inimesed päriselt sinu testitavast tootepakendist/materjalist arvavad. Peamiselt uuritakse tarbijate reaktsiooni äppidele, veebidele, tootepakenditele, turundusmaterjalidele (sõnumid, reklaam, visuaal jne).  

 

Neuro UXi eesmärk on mõista inimeste emotsiooni, reaktsiooni, tähelepanu, vastuvõtlikkust ja vältimise soovi inimeste füsioloogiliste näitajate kaudu. Selleks kasutatakse näitajaid, mida inimkeha teadlikult ei kontrolli – näiteks ajulaineid, veresoonkonna ja südame näitajaid (pulss, vererõhk), naha keemilise koostise muutumist, (näo)lihaste kokkutõmbumist, pilgu jälgimist ning pupilli suuruse muutumist.  

 

Näiteks võib spetsiaalse seadme abil mõõta aju eesosa parema ja vasaku poole impulsside erinevust, et aru saada, kas inimene eelistaks või väldiks toodet/reklaami. Inimese esmase reaktsiooni mõistmine aitab hinnata, kas inimene on alateadlikult ja emotsioonide põhjal valmis kohe ostuotsust tegema. Edasised reaktsioonid ja otsused on juba vaimse pingutuse ja ratsionaalse kaalutlemise tulemus.

Loe oma kliendi mõtteid

95% mõtetestemotsioonidest ja õppimisest toimub alateadvuses. Uuringu kohaselt suudab inimene puslet lahendada koguni 8 sekundit enne, kui ta seda teadvustab. Seega meie peade sees toimub palju protsesse, mis välja ei paista, kuid mille tundmaõppimine annab suure eelise müügistrateegia kavandamises. (Dooley, 2012)

Neuro UX aitab aru saada, mis toimub sinu kliendi peas ning seeläbi saavutada paremaid müügitulemusi.

fa-hand-holding-heart fa-sm

Ettevõttepõhine lähenemine

fa-users fa-sm

Põhjalik ülevaade sinu sihtgrupi hoiakutest

fa-list-check fa-sm

Vahetu tagasiside sinu tootepakendile/veebile/teenusele

Kuidas me Trinidad Wisemanis inimreaktsioone mõõdame?

  • protsess sarnaneb tavapärasele kasutajatestile
  • kliendilt vajame stiimulit – pilt, video, veebilehekülg, prototüüp
  • testime 15 inimesega
  • kasutame selleks Muse ja MyGaze'i tööriistu
fa-arrow-right-to-arc

Intro

Tutvustame osalejale uuringut ja testseadmeid, sh biomeetrilisi mõõtmisi.

a-light fa-face-glasses

Testimine

Näitame osalejale ekraanil tootepakendit, mõõtes samal ajal tema füsioloogilisi reaktsioone.

fa-clipboard-question

Intervjuu

Viime osalejaga läbi poolstruktureeritud intervjuu.

fa-magnifying-glass-chart

Analüüs

Ühendame tootepakendi elemendid tuvastatud emotsioonide ja reaktsioonidega.

fa-person-chalkboard

Esitlus

Esitleme sulle järeldusi selle kohta, mis tekitas tarbijas tugevaid reaktsioone.

Andmekogumismeetodid

  • pilgu jälgimine
  • näo, hääle ja ekraani salvestamine
  • ajulainete mõõtmine
  • klikkide ja klaviatuuri jälgimine  

Inimreaktsioonidest, inimese ajulainete mõõtmisest ja tõlgendamisest ning sellest, kuidas saadud info aitab ettevõtte tootearendus- ja turundustiimil langetada tarbijasõbralikumaid otsuseid, saad lugeda varasemast Neuro UX teemal kirjutatud artiklist Kuidas testida tootepakendi disaini ajulainetega? 

Tootepakendi või teenuse testimine koos neurotagasisidega

Tootepakendite testimine koos neurotagasisidega

Trinidad Wisemanis soovitame inimreaktsioonidega pakendit testida juba disainifaasis, et saada teada, kas liigud õiges suunas. Loe lähemalt meie blogipostitusest

.

Tootepakendi esmane tutvustus:

  • esmane mulje
  • arusaamine millega on tegemist
  • esmakordne kasutamine

Konkreetse kasutusülesande täitmine:

  • keerukad kohad
  • koormus
  • emotsioonide tugevus

Turundusmaterjalide testimine koos neurotagasisidega

Neuro UX aitab tagada, et sinu reklaam on sihtgrupile atraktiivne ja nad saavad sellest aru. Samuti aitab tuvastada, kas materjalid on veenvad ja aitavad saavutada ärieesmärke.

 

Huvipakkuva informatsiooni märkamine:

  • kas nägi?
  • kas pani tähele?
  • kas sai aru?

Seostuvate emotsioonide tugevus:

  • kas tekib motivatsioon?

Idee (turundustekstide, jooniste) testimine koos neurotagasisidega

Idee arusaadavus:

  • koormus

 

Idee meeldivus:

  • vältimise soov

  • emotsiooni tugevus

  • motivatsioon

Brändi (logo, turundustekstide, jooniste) testimine koos neurotagasisidega

Meeldivus:

  • vältimise – lähenemise soov
  • emotsiooni tugevus
  • motivatsioon
  • koormus

Võrdlus teiste brändidega:

  • vältimise – lähenemise soov
  • emotsiooni tugevus
  • motivatsioon
  • koormus

Teenuse maksumus

Näiteks 3 tootepakendi uuring 30 inimesega maksab 13500€ +km, (neurouuringu hinnad algavad meil 2600€ +km). Tutvu ka meie varasemate Neuro UX teemal kirjutatud artiklitega: Neuro UX ehk mida ma tegelikult su tootest arvan ja Meil kõigil on tujud ja tunded – kuidas me seda kasutajatestides mõõdame?

Kontakt

Soovid tellida meilt Neuro UX projekti? Võta ühendust meie teenusedisaini valdkonnajuhiga

Disain

Teenusedisaini valdkonna spetsialistid tegelevad kõigega, mis puudutab kasutajaliidese (UI) ja kasutajakogemuse disaini (UX), teenusedisaini, strateegiat ning äri- ja eelanalüüsi. Meie poole võib pöörduda igas projekti etapis - alates idee väljatöötamisest kuni uute digilahenduste loomise ja hindamiseni välja.

Liina Martõnjak

Teenusedisaini valdkonnajuht

Liina on Trinidad Wisemani teenusedisaini valdkonnajuht. Tal on  interaktsioonidisaini magistrikraad University College Londonist ning informaatika magistrikraad TalTechist. Liina on töötanud IT valdkonnas enam kui 14 aastat, olles nii arendaja kui interaktsioonidisaineri rollides. Liina on külalislektorina andnud loenguid TalTechis ja IT Kolledžis.

Kui soovid arutada oma projekti või sul on küsimusi Trinidad Wisemanis tehtava töö kohta, siis võta meiega ühendust.

Saada päring

* Märgitud väljad on täitmiseks kohustuslikud.

Täisteenus (UX, analüüs, arendus, testimine)

Atlassiani teenused

Ärianalüüs või teenusedisain

Süsteemianalüüs

E-riigi konsultatsioon/arendus

UX/UI

NeuroUX

WCAG ( ligipääsetavus) konsultatsioon või audit

Programmeerimine

Tarkvara testimine

Koolitus/muu-konsultatsioon

Muu

EUR

/

/

Ära kunagi jaga selle vormi kaudu tundlikku teavet (krediitkaardinumbrid, isikukoodid, paroolid).

Seda lehte kaitseb reCAPTCHA ning sellele rakenduvad Google’i privaatsuspoliitika ja teenuste tingimused.

Viimased kirjutised meie blogis

Jira Product Discovery – ideed tooteks

2023. aasta suvel lasi Atlassian välja uue töövahendi Jira Product Discovery. Tootetiimidele suunatud tarkvara loob Atlassiani tooteperes tervikliku lähenemise tarkvaraarenduse elutsüklile. Nüüd saavad tootejuhtid vahetut koostööd teha nii äripoolega, aga ka arendus- ja kasutajatoe tiimidega. Vaatame lähemalt, kuidas ideid prioritiseerida, hinnata, esitleda ja Jira Software piletitega siduda.

Loe lähemalt