NEURO UX
Neuro UX võimaldab inimese ajulainete põhjal saada disainile tagasisidet
Mis on neuroteadus, mis on Neuro UX?
Neuro UX kasutab neuroteadusi, et uurida kasutaja reaktsiooni ja võimekust seoses erinevate ülesannete ning stiimulitega. Neuro UXi kasutades saad teada, mida inimesed päriselt sinu testitavast tootepakendist/materjalist arvavad. Peamiselt uuritakse tarbijate reaktsiooni äppidele, veebidele, tootepakenditele, turundusmaterjalidele (sõnumid, reklaam, visuaal jne).
Neuro UXi eesmärk on mõista inimeste emotsiooni, reaktsiooni, tähelepanu, vastuvõtlikkust ja vältimise soovi inimeste füsioloogiliste näitajate kaudu. Selleks kasutatakse näitajaid, mida inimkeha teadlikult ei kontrolli – näiteks ajulaineid, veresoonkonna ja südame näitajaid (pulss, vererõhk), naha keemilise koostise muutumist, (näo)lihaste kokkutõmbumist, pilgu jälgimist ning pupilli suuruse muutumist.
Näiteks võib spetsiaalse seadme abil mõõta aju eesosa parema ja vasaku poole impulsside erinevust, et aru saada, kas inimene eelistaks või väldiks toodet/reklaami. Inimese esmase reaktsiooni mõistmine aitab hinnata, kas inimene on alateadlikult ja emotsioonide põhjal valmis kohe ostuotsust tegema. Edasised reaktsioonid ja otsused on juba vaimse pingutuse ja ratsionaalse kaalutlemise tulemus.
Loe oma kliendi mõtteid
95% mõtetest, emotsioonidest ja õppimisest toimub alateadvuses. Uuringu kohaselt suudab inimene puslet lahendada koguni 8 sekundit enne, kui ta seda teadvustab. Seega meie peade sees toimub palju protsesse, mis välja ei paista, kuid mille tundmaõppimine annab suure eelise müügistrateegia kavandamises. (Dooley, 2012)
Neuro UX aitab aru saada, mis toimub sinu kliendi peas ning seeläbi saavutada paremaid müügitulemusi.
Ettevõttepõhine lähenemine
Põhjalik ülevaade sinu sihtgrupi hoiakutest
Vahetu tagasiside sinu tootepakendile/veebile/teenusele
Kuidas me Trinidad Wisemanis inimreaktsioone mõõdame?
- protsess sarnaneb tavapärasele kasutajatestile
- kliendilt vajame stiimulit – pilt, video, veebilehekülg, prototüüp
- testime 15 inimesega
- kasutame selleks Muse ja MyGaze'i tööriistu
Intro
Tutvustame osalejale uuringut ja testseadmeid, sh biomeetrilisi mõõtmisi.
Testimine
Näitame osalejale ekraanil tootepakendit, mõõtes samal ajal tema füsioloogilisi reaktsioone.
Intervjuu
Viime osalejaga läbi poolstruktureeritud intervjuu.
Analüüs
Ühendame tootepakendi elemendid tuvastatud emotsioonide ja reaktsioonidega.
Esitlus
Esitleme sulle järeldusi selle kohta, mis tekitas tarbijas tugevaid reaktsioone.
Andmekogumismeetodid
- pilgu jälgimine
- näo, hääle ja ekraani salvestamine
- ajulainete mõõtmine
- klikkide ja klaviatuuri jälgimine
Inimreaktsioonidest, inimese ajulainete mõõtmisest ja tõlgendamisest ning sellest, kuidas saadud info aitab ettevõtte tootearendus- ja turundustiimil langetada tarbijasõbralikumaid otsuseid, saad lugeda varasemast Neuro UX teemal kirjutatud artiklist Kuidas testida tootepakendi disaini ajulainetega?

Tootepakendi või teenuse testimine koos neurotagasisidega
Tootepakendite testimine koos neurotagasisidega
Trinidad Wisemanis soovitame inimreaktsioonidega pakendit testida juba disainifaasis, et saada teada, kas liigud õiges suunas. Loe lähemalt meie blogipostitusest
.
Tootepakendi esmane tutvustus:
- esmane mulje
- arusaamine millega on tegemist
- esmakordne kasutamine
Konkreetse kasutusülesande täitmine:
- keerukad kohad
- koormus
- emotsioonide tugevus


Turundusmaterjalide testimine koos neurotagasisidega
Neuro UX aitab tagada, et sinu reklaam on sihtgrupile atraktiivne ja nad saavad sellest aru. Samuti aitab tuvastada, kas materjalid on veenvad ja aitavad saavutada ärieesmärke.
Huvipakkuva informatsiooni märkamine:
- kas nägi?
- kas pani tähele?
- kas sai aru?
Seostuvate emotsioonide tugevus:
- kas tekib motivatsioon?
Idee (turundustekstide, jooniste) testimine koos neurotagasisidega
Idee arusaadavus:
koormus
Idee meeldivus:
vältimise soov
emotsiooni tugevus
motivatsioon


Brändi (logo, turundustekstide, jooniste) testimine koos neurotagasisidega
Meeldivus:
- vältimise – lähenemise soov
- emotsiooni tugevus
- motivatsioon
- koormus
Võrdlus teiste brändidega:
- vältimise – lähenemise soov
- emotsiooni tugevus
- motivatsioon
- koormus
Teenuse maksumus
Näiteks 3 tootepakendi uuring 30 inimesega maksab 13500€ +km, (neurouuringu hinnad algavad meil 2600€ +km). Tutvu ka meie varasemate Neuro UX teemal kirjutatud artiklitega: Neuro UX ehk mida ma tegelikult su tootest arvan ja Meil kõigil on tujud ja tunded – kuidas me seda kasutajatestides mõõdame?
Kontakt
Soovid tellida meilt Neuro UX projekti? Võta ühendust meie teenusedisaini valdkonnajuhiga
Disain
Teenusedisaini valdkonna spetsialistid tegelevad kõigega, mis puudutab kasutajaliidese (UI) ja kasutajakogemuse disaini (UX), teenusedisaini, strateegiat ning äri- ja eelanalüüsi. Meie poole võib pöörduda igas projekti etapis - alates idee väljatöötamisest kuni uute digilahenduste loomise ja hindamiseni välja.

Liina Martõnjak
Teenusedisaini valdkonnajuht
Liina on Trinidad Wisemani teenusedisaini valdkonnajuht. Tal on interaktsioonidisaini magistrikraad University College Londonist ning informaatika magistrikraad TalTechist. Liina on töötanud IT valdkonnas enam kui 14 aastat, olles nii arendaja kui interaktsioonidisaineri rollides. Liina on külalislektorina andnud loenguid TalTechis ja IT Kolledžis.
Kui soovid arutada oma projekti või sul on küsimusi Trinidad Wisemanis tehtava töö kohta, siis võta meiega ühendust.
Thank you!
We’ve received your submission and we’ll get in touch with you as soon as possible.
Jälgi meid sotsiaalmeedias!
Viimased kirjutised meie blogis
Täname, et liitusid meie uudiskirjaga!