Neuro UX – mis see on ja kuidas kasutada?
Neuro UX võimaldab inimese ajulainete põhjal saada disainile tagasisidet.
Mis on neuroteadus, mis on neuro UX?
- neuroteadused keskenduvad ajule, närvisüsteemile ning nende mõjule käitumisele ja erinevate ülesannete täitmisele – näiteks mõtlemine, õppimine, meenutamine.
- neuro UX kasutab neuroteadust, et uurida kasutaja reaktsiooni ning võimet täita erinevaid ülesandeid ja stiimuleid.
Neurouuringud + kasutajauuringud = neuro UX
Neuro UX kasutab neuroteadusi, et uurida kasutaja reaktsiooni ja võimekust seoses erinevate ülesannete ning stiimulitega. Neuro UXi kasutades saad teada, mida inimesed päriselt sinu testitavast tootepakendist/materjalist arvavad. Peamiselt uuritakse tarbijate reaktsiooni äppidele, veebidele, tootepakenditele, turundusmaterjalidele (sõnumid, reklaam, visuaal jne).
Neuro UXi eesmärk on mõista inimeste emotsiooni, reaktsiooni, tähelepanu, vastuvõtlikkust ning vältimise soovi läbi inimeste füsioloogiliste näitajate. Selleks kasutatakse näitajaid, mida inimkeha teadlikult ei kontrolli – näiteks ajulaineid, veresoonkonna ning südame näitajaid (pulss, vererõhk), naha keemilise koostise muutumist, lihaste kokkutõmbumist (nt näolihased), pilgu asukohta (mida märgatakse) ning pupilli suuruse muutumist.
Näiteks võib mõõta aju eesosa parema ning vasaku poole impulsside erinevust, kasutades spetsiaalset seadet mõistmaks, kas isik valiks või väldiks toodet või reklaami. Mõistes inimeste alateadlikku ning esmast reaktsiooni, võime hinnata, kas inimene võiks alateadlikult teha ostuotsust, põhinedes emotsioonidele (vältides vaimselt oluliselt raskemat ratsionaalset kaalutlemisotsust).
Miks?
95% meie mõtetest, emotsioonidest ja õppimisest toimub alateadvuses. Ühe uuringu kohaselt suudab inimene puslet lahendada koguni 8 sekundit enne, kui ta seda teadvustab. Ehk siis meie peade sees toimub palju protsesse, mis välja ei paista, kuid mille tundmaõppimine annab suure eelise müügistrateegia kavandamises. (Dooley, 2012)
Neuro UX aitab aru saada, mis toimub sinu kliendi pea sees, et saavutada paremaid müügitulemusi vähema raha eest.

Kuidas me Trinidad Wisemanis inimreaktsioone mõõdame?
- Protsess sarnaneb tavapärasele kasutajatestile
- Kliendilt vajame stiimulit – pilt, video, veebilehekülg, prototüüp
- Testime 15 inimesega

Andmekogumismeetodid

Inimreaktsioonidest, inimese ajulainete mõõtmisest ja tõlgendamisest ning sellest, kuidas saadud info aitab ettevõtte tootearendus- ja turundusmeeskonnal langetada tarbijasõbralikumaid otsuseid saad lugeda varasemast Neuro UX teemal kirjutatud artiklitst Kuidas testida tootepakendi disaini ajulainetega?
Millega?
Muse, MyGaze>
Tootepakendi või teenuse testimine koos neurotagasisidega
1. Tootepakendite testimine koos neurotagasisidega
Meie Trinidad Wisemanis soovitame inimreaktsioonidega pakendit testida juba disainifaasis, et saada teada, kas liigutakse õiges suunas. Loe lähemalt meie blogipostitusest.
Tootepakendi esmane tutvus
- Esmane mulje
- Arusaamine millega on tegemist
- Esmakordne kasutamine
Konkreetse kasutusülesande täitmine
- Keerukad kohad
- Koormus
- Emotsioonide tugevus
2. Turundusmaterjalide testimine koos neurotagasisidega
Neuro UX võimaldab tagada sinu kampaania reklaamist arusaamise ja atraktiivsuse ning tuvastada, kas materjalid on veenvad ja aitavad saavutada ärieesmärke.
Huvipakkuva informatsiooni märkamine
- Kas nägi
- Kas pani tähele
- Kas sai aru
Seostuvate emotsioonide tugevus
Kas tekib motivatsioon
3. Idee (turundustekstid, joonised) testimine koos neurotagasisidega
Idee arusaadavus
Idee meeldivus
- Vältimise soov
- Emotsiooni tugevus
- Motivatsioon
4. Brändi (logo, hüüdlaused, elemendid) testimine koos neurotagasisidega
Meeldivus
- Vältimise – lähenemise soov
- Emotsiooni tugevus
- Motivatsioon
- Koormus
Võrdlus teiste brändidega
- Vältimise – lähenemise soov
- Emotsiooni tugevus
- Motivatsioon
- Koormus
Näiteks 3 tootepakendi uuring 30 inimesega maksab 13 500€ +km, (neurouuringu hinnad algavad meil 2 600€ +km). Tutvu ka meie varasemate Neuro UX teemal kirjutatud artiklitega: Neuro-UX ehk mida ma tegelikult su tootest arvan ja Meil kõigil on tujud ja tunded – kuidas me seda kasutajatestides mõõdame?
Tagasiside:
Kliendi vaatepunkt: Kliendid on Neuro UX projektide puhul tagasisidena välja toonud, et nad saavad nüüd paremini aru kasutajate vajadustest ja reaktsioonidest oma tootele.
Ettevõtted on hinnanud meie teenust kasulikuks ja uuenduslikuks. Nad rõhutasid, et kuigi nad on varem kogunud kvalitatiivseid andmeid, aitas kvantitatiivse info lisamine ning emotsioonide ja reaktsioonide hindamine neil veelgi paremini oma kliente mõista. Samuti rõhutasid nad, et neil on nüüd pakendi edasiarendamiseks asjakohasemat teavet.
Küsimuste korral võta julgesti ühendust.
Koos oleme edukamad - kirjuta meile!